14.7.13

Krucha tarta z delikatną pianką i owocami

Mój synek od rana chodził po domu powtarzając, ,,mamo upiecz jakieś ciasto". NO cóż nie miałam w planach żadnych słodyczy, ale czego nie robi się dla największego Skarba. Pogrzebałam w książkach w gazetach i jak zawsze Dorie Greenspan nie zawiodła. 
Ciasto jest przepyszne, delikatne i bardzo słodkie. Obaj moi chłopcy patrzą dziś na mnie z zachwytem :) 

Polecam.



P.S. Tartę przechowujemy w lodówce 




Tarta piankowo-owocowa



Składniki:
Na ciasto

  • 160 g mąki pszennej 
  • 130 g zimnego masła 
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • Szczypta soli
  • 2 łyżki zimnego soku z cytryny 
Na nadzienie:
  • 3 białka
  • 1 budyń waniliowy
  • 1/2 szklanki cukru (jeśli budyń, jest z cukrem wystarczy 1/4 szklanki
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1 cukier waniliowy 
  • 250 g owoców (do wyboru lub mix: malin, truskawek, jagód, czereśni, wiśni) 
Sposób przygotowania:
  • Składniki na ciasto powinny być zimne.
  • W misie malaksera umieścić: masło pokrojone w kostkę, mąkę wymieszaną z proszkiem i solą, cukier i żółtka, zmiksować krótko. Pod koniec miksowania dodać zimny sok z cytryny, miksować do chwili kiedy wszystkie składniki się połączą. Zawinąć ciasto w folię spożywczą i schłodzić w lodówce ok. 30 min. 
  • Wyjąć ciasto i rozwałkować, między dwoma kawałkami foli spożywczej na nieco większy placek niż tortownica (u mnie 24 cm.). Wylepić formę ciastem i wstawić do zamrażalnika na czas nagrzewania piekarnika. 
  • Piec w temperaturze 180 oC przez ok. 15 min, do delikatnego zrumienienia. Wyjąć i całkowicie wystudzić. 
Wierzch:
  • Białka ubić na sztywno, na wysokich obrotach, pod koniec ubijania wsypać cukier w trzech częściach, po każdej miksować ok. 2 min. 
  • Kiedy piana jest sztywna i lśniąca, po łyżeczce wsypywać budyń. Budyń należy lekko rozsypywań po powierzchni, aby nie tworzyły się grudki. Kuchenną łopatką, od czasu do czasu, czyścimy ścianki misy. Cały czas miksując wlewamy olej, lejemy go po ściance misy delikatnym strumykiem (jak przy robieniu majonezu). Miksujemy tylko do dokładnego połączenia składników. 
  • Pianę wykładamy na zimny spód i przybieramy, obficie owocami. 
  • Pieczemy w 175 oC ok. 25-30 min. 
  • Wyjmujemy i studzimy na kuchennej kratce. Podajemy kiedy ciasto jest zupełnie zimne. 
Smacznego !!!












14 komentarzy:

  1. pyszna pianka w formie tarty! i to jakiej pysznej tary :)
    będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale musiała być pyszna: )

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia jak z gazety,wspaniale się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na sam widok człowiek zaczyna się robić głodny. Piękna!

    pozdrawiam serdecznie

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  5. strasznie mi opadła pianka w trakcie studzenia, nie wiem czy to normalne czy coś źle musiałam zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej to bardzo dziwne. Piana powinna być ubita bardzo mocno, lekko lśniące zanim zaczniemy dodawać budyn.

      Usuń
  6. no i właśnie ta część była ok, bardzo ładnie wyrosła w trakcie pieczenia, ale po wyciągnięciu opadła po kilku minutach. Może jej nie wyciągać tak od razu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nigdy nie opada chociaż z piekarnika wyjmuje ciasto od razu, ale zdecydowanie spróbuj zostawić ciasto po upieczeniu w uchylonym piekarnika przez ok. 10 min., może to pomoże. Trzymam kciuki ;)

      Usuń
  7. Aż ślinka cieknie, wygląda bajecznie :) Ja jak na razie nie jadam cukru, więc chociaż popatrzeć mogę na takie ładne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. POLECAM ciacho jest pycha u mnie bylo z malinami i bita smietana i jeszcze na wierzchu malinki wyszedl z tego piekny tort !! CIASTO REWELACJA!!!!!!!! dziekuje DOROTKO

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem w trakcie robienia tego ciasta i zauważyłam że boki ciasta nie są takie równe jak u Ciebie. W trakcie pieczenia w niektórych miejscach ciasto spadło/skurczyło się :( Nałożyłam ciasto do końca blaszki. Co może być powodem? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest cudowna, zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...