20.11.12

Keks biszkoptowy

Odrobinę już świąteczne ciasto, dla mnie keks to przygrywka do gwiazdki. 
Jest bardzo prosty do upieczenia, podstawą jest najzwyklejszy biszkopt, dodałam odrobinę proszku dopieczenia (czego nigdy nie robię jeśli biszkopt ma być bazą do tortu), tym razem chciałam mieć 100% pewność, że ciasto poradzi sobie z bakaliami. 
Oczywiście bakalii można dodać więcej, ja jednak lubię w keksie biszkoptowym taką niezbyt dużą ilość owoców i orzechów.

Polecam:)



Keks

Składniki:
  • 5 jajek (białka i żółtka osobno) (L)
  • 3/4 szklanki mąki pszennej 
  • 1/3 mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • Skórka otarta z 1 cytryny 
  • 250 gramów bakalii (śliwka suszona, żurawina, orzechy włoskie, pistacje, rodzynki, skórka pomarańczowa)
Sposób przygotowania:

  1. Piekarnik nagrzać do 175 oC, średnią formę keksową posmarować masłem i posypać bułką tartą (wymiary mojej formy, góra 30 x 11,5 cm; dół 27,5 x 8,5 cm).
  2. Bakalie kroimy w drobną kostkę, wkładamy do miski, dodajemy 1 łyżeczkę mąki i dokładnie mieszamy, odstawiamy.
  3. Białka miksujemy na pianę, pod koniec dodajemy partiami cukier i cukier waniliowy. 
  4. Następnie cały czas miksując dodajemy kolejno żółtka. 
  5. Mąki łączymy z proszkiem do pieczenia, przesiewamy. Wsypujemy do białek i delikatnie mieszamy. Następnie dodajemy bakalie i ponownie delikatnie mieszamy. 
  6. Ciasto przekładamy do przygotowanej formy keksowej i wstawiamy do gorącego piekarnika.
  7. Pieczemy ok. 35 - 40 min, do suchego patyczka. 
  8. Po upieczeniu uchylamy drzwiczki piekarnika i tak pozostawiamy ciasto do wystygnięcia. 
Zimny kek wyjmujemy z formy. Możemy ciasto posypać cukrem pudrem, polukrować lub polać czekoladą. 


Smacznego! 










2 komentarze:

  1. Uwielbiam keksy! Mam w swym repertuarze 3 różne. Twój zachęcił mnie do upieczenia tego ciasta!:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...