16.8.12

Tarta półkrucha ze śliwkami i malinami

Szybciej, szybciej, ciągle brak mi czasu. A planowała, że po powrocie z wakacji spokojnie i po kolei będę realizowała plany, które robiłam leżąc na plaży. Wszytko miałam dokładnie przemyślane. Ooooo naiwności ludzka:( Plany się rozsypały, ale jeszcze do nich wrócę, tylko kiedy?

Z owoców, których nikt nie chciał jeść, bo śliwki były niewiarygodnie wręcz kwaśne,  maliny lekko ,,zmęczone", powstało naprawdę błyskawiczne i pyszne ciasto. 
Polecam znakomity sposób na zagospodarowanie owocowych resztek:) 



Ciasto półkruche ze śliwkami i malinami

Składniki:

  • 130 g zimnego masła
  • 240 g mąki pszennej
  • 130 g cukru
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 3 łyżki zimnego mleka
  • Skórka otarta z małej cytryny
  • 500 g śliwek ciemnych
  • 80 g malin (może być oczywiście więcej, ale tylko tyle miałam)

Sposób przygotowania:

  1. Formę na tartę 22 cm, posmarować masłem i wysypać mąką. 
  2. Śliwki i maliny umyć, ze śliwek usunąć pestki i podzielić na połówki.
  3. Wszystkie składniki ciasta umieścić w misie malaksera i dokładnie posiekać, pod koniec wlewając mleko. 
  4. Formę wylepić ciastem (będzie klejące), wstawić do zamrażarki na ok. 30 min.
  5. Piekarnik rozgrzać do 180 oC. 
  6. Wyjąć ciasto, na wierzchu poukładać ścisło owoce, jeśli śliwki są bardzo kwaśne (tak było u mnie) posypać  łyżką brązowego cukru. 
  7. Wstawić do gorącego piekarnika na 30 min. 
  8. Upieczone ciasto studzić w formie na kratce. 
Zimne można posypać cukrem pudrem lub polukrować.
Smacznego!!!








W malinowym raju

4 komentarze:

  1. pięknie wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. jest piękna z tak zapieczonymi owocami

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam. Apetyczne zdjęcia, ciasto musi smakować wybornie :)

    Też robiłam plany w czasie urlopu, a jak wróciłam do pracy, to mi się w domu ani ręką ani nogą ruszyć nie chce... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. apetyczna i to mocno! cudne zdjecia.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...