31.1.12

Sałatka śledziowa

Dzisiaj rano poczułam wielką ochotę na śledzie:) nie kryje się za tym nic, zupełni nic tajemniczego, po prostu ochota na śledzia. Przypomniał mi się przepis, który widziałam kiedyś w książce lub czasopiśmie, tak powstała ta prosta i szybka sałatka. I jeszcze coś małego. 

Sałatka ma dość ostry  smak. Polecam miłośnikom śledzi:)


Sałatka śledziowa

Składniki:

  • 200 g opakowanie filetów śledziowych w oleju 
  • 1 czerwona papryka 
  • 1 czerwona cebula
  • 2 dymki, zielone części
  • pieprz 
  • sok z cytryny
Sposób przygotowania:
  1. Filety dokradnie płuczemy i osuszamy. Kroimy w drobną kostkę. Tak samo postępujemy z papryką (oczyszczoną z nasion) i cebulą. Zielone części dymki kroimy w cienkie paseczki. 
  2. Wszystkie składniki łączymy i mieszamy, doprawiamy sporą ilością świeżo mielonego pieprzu i sokiem z cytryny. Schładzamy. 
Podajemy na ciemnym gruboziarnistym chlebie lub pumperniklu. 

Jeśli zostanie nam kawałek ryby, możemy położyć ją na ciemnym chlebie posmarowanym masłem, na wierzchu z cieniusieńkim plasterkiem czerwonej cebuli i suszonego pomidora. Pyszne! 







3 komentarze:

  1. śledzie to ja zawsze i pod każdą postacią mogę jeść:) fajna sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę dokupić paprykę i robię ją! Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Róbcie Kochani, róbcie, bo to łatwy sposób na coś małego i fajnie smakującego:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...