10.1.12

Najlepsze ciasto piaskowe

Z moich obserwacji wynika, że ludzie dzielą się na dwie grupy, wyznawców ciasta piaskowego i wyznawców drożdżowego (do tych należę ja). Oczywiście bardzo lubię piaskowe, ale żebym mając do wyboru pączka i kawałek piaskowego nie wybrała pączka, Oooo to się po mnie nie pokarze. Moja Babcia piekła drożdżowe, Mama piekła i ja piekę kiedy tylko mogę. Jednakowoż jakiś czas temu pomyślałam, że może czasami pomyślę o innych i upiekę piaskowe. Ten przepis jest super (niezawodna inspiracja u Doroty), ciasto nie jest bardzo suche i sypkie, dzięki dodatkowi mąki pszennej, skórka cytrynowa nadaje mu bardzo przyjemny smak. Polecam wszystkim, wyznawcom drożdżowego również:) 














Ciasto Piaskowe

Składniki ciasta:
  • 150 g masła 
  • 200 g mąki ziemniaczanej
  • 100 g mąki pszennej 
  • 200 g cukru
  • 3 duże jajka (białka i żółtka osobno) 
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 
  • skórka otarta z jednej cytryny 
Lukier:
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
Sposób wykonania: 
  1. Piekarnik nagrzać do 170 oC (z termoobiegiem).
  2. Masło miksujemy na najwyższych obrotach na niemal białą, puszystą masę. Stopniowo dodajemy cukier, cały czas miksując. 
  3. Żółtka pojedynczo wbijamy do masy maślanej, cały czas miksować.
  4.  Mąki połączyć, dodać proszek do pieczenia, przesiać, dodać do masy, delikatnie zmiksować na wolnych obrotach lub wymieszać szpatułką. Dodać skórkę z cytryny - wymieszać
  5. Białka ubić na sztywną pianę - delikatnie wymieszać z ciastem (można mikserem na najniższych obrotach lub ręcznie).
  6. Ciasto przełożyć do foremki posmarowanej masłem i wysypanej kaszą manną. Wstawić do nagrzanego do 170 oC piekarnika i piec ok. 1 godz. do suchego patyczka.
  7. Upieczone ciasto studzimy na kratce, zimne lukrujemy. 
Lukier:
  1. Cukier puder mieszamy z sokiem z cytryny. Jeśli lukier jest zbyt gęsty dodajemy nieco soku, jeśli  za rzadki dosypujemy cukier puder. Musimy znaleźć idealną dla nas gęstość. 



5 komentarzy:

  1. A ja lubie i piaskowe, i drozdzowe - wszystko zalezy od tego, na co mam ochote ;) W rodzinnym domu czesciej bylo piaskowe, sama czasem robie dokladnie takie, smakuje dziecinstwem i beztroska. Twoje wyglada bardzo podobnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja w nim widzę jeszcze rodzynki albo suszonego ananasa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piniato o jest skórka otarta z cytryny na najdrobniejszych oczkach i może lekko przypieczona skórka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie wygląda, takie puszyste :)

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...